Woensdag 27 juli 2005

Omhoog
Volgende

The Empress, Victoria BC

Vanochtend rond 10 uur was ik in Victoria, de hoofdstad van British Columbia, waar ik parkeerde in de kelder van het deftige hotel 'The Empress' The Inner Harbour straalt als geheel een zekere deftigheid en stijl uit, al is het er wel bijzonder levendig. Hier vertrekken de walviswatchers en de veerboot naar Washington en er wordt ook volop met watervliegtuigjes gevlogen.

Ik liep de wandeling die in mijn boekje stond en inderdaad is Victoria een rustig en gemoedelijk aandoend stadje. Hoogbouw ontbreekt en dat maakt hetoegang tot China Town Victoria BCt een beetje on-Noord-Amerikaans maar met de zogenoemde Engelse sfeer in de stad valt het wel mee, afgezien van de dubbeldekkers, die volop toeristische rondritten verzorgen. Victoria heeft, evenals Vancouver, een 'Chinatown'. Ik liep daar een rondje en bewonderde de fraaie toegangspoort tot dit stadsgedeelte.

Verder schijnen er enkele zeer bezienswaardige musea in de stad te zijn, maar omdat het geen museum-weer was, beperkte ik me tot de wandeling en een goede lunch op het dakterras van een plaatselijke pub.

Toen liep ik naar het kantoortje van de Ferry om, indien mogelijk, een plaats te reserveren voor de boot van morgenochtend. ReInner Harbour, Victoria BCserveren kon niet meer, omdat slechts 45% van de plaats in reservering gegeven wordt. Ik kreeg het advies om mezelf morgen voor 8 uur te melden. Dan zou ik wel meekunnen, voorspelde de dame aan het loket.

Daarna haalde ik de auto uit de kelder van 'The Empress' en reed ik naar de Butchart Gardens, die op ongeveer 20 minuten rijden van Victoria liggen. Deze wereldberoemde tuinen schijn je niet te mogen missen als je Vancouver Island bezoekt, zo verzekerden vrienden en kennissen en reisgidsjes mij.

Butchart Gardens

Nou, dat klopt wel ook. De tuinen zijn schitterend aangelegd en ze lagen er keurig onderhouden bij. Het was niet bijzonder druk, wel tamelijk warm, zeker in de volle zon. Al met al is een bezoek aan deze tuinen zeker aan te raden, hoewel het inderdaad slimmer is om 's ochtends vroeg, of 's avonds te gaan, als het niet al te warm is.

eendenvijver in Buchart Gardens[Butchart Gardens waren de hobby van Mevr. Butchart. Dhr. Butchart hield meer van eenden, waarvoor hij deze stervormige vijver liet aanleggen]

Deze middag boekte ik een kamer bij Travellers Inn, recht tegenover de Super 8 van gisteren. (achteraf gezien, had ik misschien beter voor twee nachten tegelijk kunnen boeken, maar Travellers Inn was iets goedkoper en de kamer leek me minder lawaaiig te zijn)
Daarna ging ik aan de slag om al mijn bagage in twee koffers te pakken, met het oog op de vliegreis morgenavond.

Afgelegde afstand vandaag: 31 mijl

Afgelegde afstand totaal: 3240 mijl

Ga voor meer foto's naar mijn albums op Webshots. Klik hier (opent in nieuw venster)