Donderdag 9 en vrijdag 10 augustus 2007

Vorige
Start
Omhoog

Vanmorgen stond ik op de gewone tijd op, at een ontbijtje bij Super 8, pakte mijn laatste spullen in, legde de koffers in de auto, checkte uit bij het motel en ging op weg. Ik hoefde niet ver te rijden, maar moest wel rekening houden met wat ochtendfiles. Het was prachtig weer en toen ik een eindje op weg was, kon ik de vliegtuigen vanuit het westen naar Boston Logan zien vliegen.

Na enkele voorspoedige mijlen ging het verkeer langzamer rijden en ontstond er wat filevorming. Net als in Nederland komt dat door opritten, waar auto's de snelweg op willen. Toch bleef de file wel (langzaam) doorrijden. Op een gegeven moment werd ik rechtsaf van de weg geleid, richting Airport. Via drie flinke tunnels kwam ik in de buurt van het vliegveld, waar de borden keurig verwijzen naar Alamo.

Toen ik daar tegen 10.00 uur arriveerde was ik direct aan de beurt. Mijn auto werd ingenomen door een aardige medewerkster, die wel vier keer zei dat ik me niet hoefde te haasten en blij was met de paar flessen water die ik over had. De buschauffeur was ook al aardig en behulpzaam, de behandeling verschilde nogal met die van vier weken geleden. We reden naar terminal C, waar ik uitstapte en de vertrekhal binnen ging. Het was even zoeken naar de balies van Continental, de vertrekhal is niet zo overzichtelijk ingedeeld.

Aangezien ik erg vroeg was voor de vlucht van 13.15 bood men mij aan om een eerdere vlucht naar Newark te nemen. Uiteraard ging ik daar op in. Je kunt tenslotte maar ter plaatse zijn. Bij de security check wilde men in mijn koffer kijken omdat ze iets zagen dat ze niet herkenden. Toen na een heleboel vragen het koffertje eindelijk geopend werd, doorzocht de beambte het en ontdekte dat het verdachte voorwerp waarschijnlijk mijn sleutelbos was. Daarna mocht ik doorlopen.

Boston Logan is een luchthaven met meerder terminals. De terminal waar ik zou vertrekken was niet heel groot. Het vliegtuig, een Boeing 737, vertrok iets te laat van de gate en reed met een aardig gangetje over het vliegveld, tot we opeens stilstonden en er meegedeeld werd dat er een vertraging was. Dat zou niet de laatste keer zijn vandaag.

Uiteindelijk vertrokken we rond 12.30 uur bij stralend weer. De vlucht naar Newark duurt slechts 50 minuten. Er kwam tijdens de vlucht steeds meer bewolking en op Newark was de zon niet te zien. Van terminal A, waar ik aankwam, naar terminal C, waarvan ik zou vertrekken, rijdt een bus van Continental, zodat je niet nog een keer door de security check moet.

In terminal C had ik nog ca. 3,5 uur tijd. Genoeg te zien en te doen. Wat eten, winkeltjes bekijken en de drukte binnen en buiten observeren.

Newark

Iets te laat, om ca. 19.00 uur werden we van de gate geduwd. Na een heel klein stukje rijden, werd er gemeld dat er een vertraging was en dat we op de hoogte gehouden zouden worden. Om de 20 à 30 minuten volgende er mededelingen over slecht weer in het westen etc.

Uiteindelijk gingen we om 20.30 uur de lucht in, bijna 2 uur te laat. De terugreis verliep verder goed, met hier en daar wat lichte turbulentie. Om 09.30 uur de volgende dag waren we in Brussel. De douane kijkt daar nauwelijks naar je om, zodat ik iets voor 10.30 uur in de trein zat, op weg naar Kapelle, waar ik door mijn vader werd opgehaald bij het station.

Om 13.00 was ik thuis.

Afgelegde afstand vandaag: 18 mijl over de weg

Afgelegde afstand totaal in deze vakantie: 4772 mijl over de weg = 7678 km.

Afgelegde afstand door de lucht: 4181 mijl

Afgelegde afstand door de lucht totaal in deze vakantie: 8362 mijl = 15468 km.

Ga voor foto's naar mijn albums op Webshots. Klik hier (opent in nieuw venster)